Wednesday, June 1, 2011

KENAPA AKU DIUJI??????

KNP AKU DIUJI?....
Apakah mnusia itu mengira bhawa mreka dibiarkan sesuka hati mngatakan:”Kami tlah briman”, sdgkan mreka tidak lg diuji? Dan ssungguhnya, Kami tlah mnguji org2 sbelum kamu, maka yakinlah hati. Allah mengetahui sape org2 yg bnar dan ssungguhnya Dia juga mngetahui sape org2 yg dusta...
RSA KCEWA?...
Wahai sang hati. Jgnlah kmu bsikap lemah, dan jgnlah pula kau brsedih dgn sume yg mnimpamu, sdarlah bhawa tuanmu adalah org yg tggi darjatnya, jika dia tgolong dlm klangan org2 yg beriman. InsyaAllah.....
KNP UJIAN SBERAT INI?....
Wahai hati.. Pcayalah, Allah x kan mmbebani sseorg hambaNya dgn sesuka hati mlainkan ia ssuai dgn ksanggupannya....
Bagaimana mreka yg trtekan lalu mmbunuh diri sdgkn tlah dikatakan Allah x kan mmbebani sseorg dgn ssuatu yg bkn dlm ksanggupannya? Igtlah bhawa itu trjadi disebabkn kurgnya iman dan pkara itu dilakukan tnpa dipertimbangkan mlalui pmikiran yg waras...
KNP AKU X DPT APA YG AKU IDAMKAN?....
Hati.. Mgkinkah kau mmbenci ssuatu? Pdahal apa yg kau bnci itu amat baik bgimu. Adakah kau mnyukai ssuatu? Mungkin apa yg kau suka itu adalah amat buruk bgimu.. Yakinlah hati, Allah mngetahui sgala apa yg kau tidak ketahui. Ssungguhnya Allah itu Maha Mengetahui wahai hati.......
BGAIMANAKAH AKU HRUS HDAPINYA?...
Wahai hati, brsabarlah kau dan kuatknlah ksabaranmu tnpa btasannya, dan bertaqwalah kpd Allah agar kau rebah dlm kredhaanNya.
Justeru, jdikanlah sbar serta solat sbgai temanmu. Smoga kau ttap utuh diatas sgalanya yg tlah Dia tkdirkn....
APA YG AKU PEROLEH DRI SEMUA INI?...
Hati... Pcayalah, dri smua ini akn kau peroleh ktenangan jika kau tahu apa erti yg trsirat. Yakinlah, Allah sntiasa mguji makhluknya ats dasar Dia ingt akan kmu. Dan trimalah juga jika ia berlaku ats dasar ksilapan kmu sbelum ini trhadapNya.Wallahualam....
KPD SIAPA SELAYAKNYA AKU BRHARAP?.....
Ohh hati... Ckuplah Allah bgiku, tidak ada Allah yakni Tuhan selain Dia, xlupa juga kdua ibu bapaku, sahabat dan teman2. Ssungguhnya hati, hnya kpadaNya aku brtawakal dan kpadaNya jua aku berserah. Smoga kau mgerti apa yg cuba aku smpikn....
SEANDAINYA AKU X DPT BRTAHAN LGI!!!!!
Hati.... Ku mohon jgnlah kau brputus asa dgn ujian Allah ini. Bangkitlah hati, aku mohon aku rayu aku bharap padamu. Ssungguhnya xkan ada brputus asa dari ujian Allah ini, melainkan bg kaum2 yg kafir.....

No comments:

Post a Comment